زندگینامه شهید عماد مغنیه
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 6:22 AM | نویسنده : امید


شهيد "عماد مغنيه " معروف به "حاج رضوان " در ماه جولاي سال 1962 ميلادي در شهر صور ديده به جهان گشود.
خانواده شهيد مغنيه كه متشكل از پدر ، مادر و دو برادر وي به نام‌هاي "جهاد " و "فؤاد" كه بعدها به شهادت رسيدند ، پس از مدتي از صور به حومه جنوبي بيروت نقل مكان كردند و در اين منطقه بود كه شهيد مغنيه ، تحصيلات ابتدايي و دبيرستان خود را گذراند و پس از آن در جواني ، وارد دانشگاه آمريكايي بيروت (AUB) شد.

 


شهيد مغنيه در اوايل دهه هشتاد ميلادي به "نيروي 17 " شاخه نظامي جنبش آزادي‌ بخش فلسطين پيوست كه نيرويي ويژه براي حفاظت از مبارزاني مانند ابو عمار ، ابو جهاد و ابود اياد تشكيل شده بود . او از همان زمان ، در عمليات انتقال سلاح از جنبش آزادي‌ بخش فلسطين براي مقاومت اسلامي لبنان كه در حزب‌الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسي داشت اما در پي اشغال لبنان در سال 1982 ميلادي از سوي رژيم صهيونيستي ، مبارزان جنبش آزادي ‌بخش فلسطين مجبور به ترك لبنان شدند.




با خروج مبارزان فلسطيني و سازمان آزادي ‌بخش از لبنان ، عماد مغنيه نيز به صفوف رزمندگان افواج مقاومت اسلامي (جنبش امل) پيوست كه از سوي امام موسي صدر و شهيد مصطفي چمران تأسيس شده بود اما شهيد مغنيه در ادامه و همزمان با انتقال سيد حسن نصرالله از امل ، به حزب تازه ‌تأسيس حزب‌الله پيوست.


شهيد مغنيه پس از اجراي موفقيت ‌آميز چند عمليات‌ به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلند پايه حزب‌الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسؤول عمليات ويژه حزب‌الله انتخاب شد.


شهيد عماد مغنيه كه به دوري از رسانه‌ها شهرت داشت به "مرد سايه " در مقاومت اسلامي شهرت داشت و بسياري او را مغز متفكر حزب‌الله قلمداد مي‌كردند . وي بيشترين تعداد عمليات عليه رژيم صهيونيستي را در جهان به نام خود ثبت كرده است .


شهيد عماد مغنيه سه‌شنبه شب 23 بهمن سال 1386 در پي انفجار در خودرويي بمب‌گذاري‌شده در دمشق ، به شهادت رسيد.


رژيم صهيونيستي يك بار در سال 1373 اتومبيل او را در ضاحيه _ بخش جنوبي بيروت شناسايي كرد و به آن حمله ‌ور شد ولي او در اتومبيل نبود و برادرش به شهادت رسيد . اين پس از آن بود كه رژيم صهيونيستي 5 ميليون دلار جايزه را براي كسي كه خبري از او بدهد ، تعيين كرده بود و هر سال پس از اعتراف به ناكامي ، مبلغ هديه را 5 ميليون دلار افزايش داده بود . عماد مغنيه در جريان جنگ 33 روزه يكي از چندين فرمانده آن بود و نقش بسيار ارزنده‌اي در جنگ 33 روزه _ تموز _ ايفا نمود.


اسرائيل اما به صورتي شتاب‌زده بلافاصله بعد از اين عمليات ترور با استقبال از اين عمليات مدعي شد كه در اين ترور دست نداشته است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم