معجزه لوبياي جادويي‌ ، سویا
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:46 PM | نویسنده : امید

معجزه لوبياي جادويي‌ ، سویا

آجيل سويا يكي از فرآورده‌هاي دانه‌هاي گياهي سوياست كه در طعم و مزه‌هاي نمكي، بدون نمك، گلپردار، فلفلي، زعفراني، ترش و آويشني توليد مي‌شود. در مقايسه با ديگر آجيل‌ها و تنقلات ميزان پروتئين، املاح معدني و ويتامين‌هاي آجيل سويا در سطح بالاتري قرار دارد و در عين حال از چربي و انرژي كمتري برخوردار است. آجيل سويا را مي‌توان به عنوان تنقلات در ميان وعده‌ها استفاده كرد. علاوه بر آجيل سويا مي‌توان از شير سويا به عنوان يك نوشيدني مغذي و گوارا، آرد سويا در تهيه كيك، نان، غذاي كودك و سوپ و از پروتئين بافت‌دار سويا در طبخ غذاهاي خانگي به عنوان جايگزين گوشتي استفاده كرد.

خواص درماني‌

- سويا سرشار از هورمون است و مقدار استروژن طبيعي را در زنان يائسه تعديل مي دهد. در نتيجه از عوارضي نظير گر‌گرفتگي، داغ شدن و ساير عوارض ناراحت‌كننده اين دوران پيشگيري مي‌كند.

- سويا ضدسرطان است، خصوصا با سرطان سينه مبارزه مي‌كند.

- خوردن سويا مقدار كلسترول مفيد خون‌ (HDL) را افزايش داده و در عوض كلسترول مضر‌ (LDL) را كاهش مي‌دهد. در نتيجه از افزايش كلسترول، تري‌گليسيريد و بيماري‌هاي قلبي‌‌عروقي مي‌كاهد.

- از آنجا كه هورمون تستسترون در مردان ممكن است در رشد سلول‌هاي سرطان غده پروستات اثر گذارد، سويا اثر منفي اين هورمون را كاهش داده و در جلوگيري از سرطان پروستات مردان موثر است.

- سويا به علت داشتن آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي، باعث افزايش و جذب كلسيم، جلوگيري از پوكي استخوان و استحكام توده استخواني در گروه‌هاي سني مختلف مي‌شود. در مورد خانم‌ها كه امروزه كمبود كلسيم در بدنشان عامل ايجاد پوكي استخوان است، استفاده از شير، آرد و آجيل سويا توصيه شده است.

- پروتئين آجيل سويا به هضم بهتر غذا كمك كرده و باعث كاهش ابتلا به سرطان‌هاي دستگاه‌ گوارش و دهاني مي‌شود.

توصيه‌

1- آهن موجود در سويا از نوع گياهي بوده و كمتر جذب بدن مي‌گردد. ويتامين C به افزايش جذب آن كمك مي‌كند.

2- بررسي‌ها نشان داده است كه سديم سويا زياد است. براين اساس افراد داراي فشار خون در مصرف آن محتاط باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم