گوجه‌فرنگي و جلوگیری از سرطان مردان
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:34 PM | نویسنده : امید

يك اورولوژيست با بيان اين كه سرطان پروستات در مراحل اوليه بدون علامت است، افزود: علاوه بر مساله ژنتيك، عوامل تغذيه‌اي مانند مصرف بيش از حد چربي‌ها در بروز سرطان پروستات موثرند. همچنين مواد حاوي سلنيوم و برخي ويتامين‌ها مي‌تواند از بروز سرطان پروستات جلوگيري كند.

دكتر فرزين وكيل با بيان اين مطلب گفت: زردآلود و سويا از منابع سرشار از سلنيوم هستند و عدم مصرف سبزيجات مانند گوجه‌فرنگي مي‌تواند در بروز سرطان پروستات موثر باشد. به طور كلي مواد حاوي آنتي‌اكسيدان در جلوگيري از بروز تمامي سرطان‌ها بويژه سرطان پروستات نقش مهمي دارند.به گفته وي، در سرطان پروستات، به دنبال افزايش حجم پروستات علايمي مانند سختي دفع ادرار، تكرر ادرار و بيدار شدن در شب به دليل ادرار بروز مي‌كند. در مراحل پيشرفته اين بيماري و نفوذ سرطان به استخوان‌ها، دردهاي استخواني ظاهر مي‌شود.

اين اورولوژيست با اشاره به درمان سرطان پروستات ادامه داد: در صورت تشخيص سرطان پروستات در مراحل اوليه، درمان جراحي به كار گرفته مي‌شود. همچنين استفاده از راديوتراپي با ارزش درماني كمتر نيز مطرح است. در مراحل پيشرفته بيماري و نفوذ سرطان به قسمت‌هاي ديگر بدن، هورمون‌ درماني و در مراحل آخر شيمي درماني به كار گرفته مي‌شود.

دكتر وكيل با بيان اين كه سرطان پروستات در صورت تشخيص زودهنگام و درمان مناسب از جمله سرطان‌هايي است كه مي‌توان چند سال بقاي عمر مناسبي را براي آن پيش‌بيني كرد، ادامه داد: با توجه به زمان تشخيص و روش درماني به كار گرفته شده، احتمال بازگشت هر سرطاني پس از درمان وجود دارد. سرطان پروستات در صورتي كه در مراحل اوليه مشخص و درمان مناسب به كار گرفته شود، احتمال بروز مجدد آن تا كمتر از 30 درصد پس از 5 سال وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم