معجزه سير
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:32 PM | نویسنده : امید

هرچند بيشتر افراد به خاطر بوي بد سير از اين حبه گياهي استفاده نمي‌كنند، اما خواص متعدد اين گياه در درمان بيماري‌ها بر هيچ كس پوشيده نيست.

به گفته متخصصان سير اثر مطلوبي در ضد عفوني كردن معده دارد، ولي نبايد آن را زياد مصرف كرد. سير، همچنين رسوبات خون را حل مي‌كند. از اين رو مصرف سير به كساني كه درد مفاصل دارند، نقرس گرفته اند و يا به رماتيسم مبتلا شده‌اند توصيه مي‌شود.

اين گياه ادرار را زياد مي‌كند و فشار خون را پايين مي‌آورد و بهترين درمان براي فراموشي و نسيان است، خوردن سير كدورت ذهن را از بين مي‌برد و اين گياه بهترين تقويت كننده پياز مغز است و روي مغز تأثير زياد دارد. خوردن سير عضلات قلب را به نشاط مي‌آورد و به اين وسيله گردش خون منظم مي‌شود. مصرف سير مجاري تنفس وخون را پاك مي‌كند و به اين وسيله از تنگي نفس مي‌كاهد.

سير برخي از انواع سل ريوي را هم معالجه مي‌كند بخصوص وقتي كه با شير ممزوج باشد. سير، براي معالجه اسهال و برونشيت و سردرد و زكام مزمن و ضعف حافظه و سرگيجه سودمند است‌.

سير در برابر امراض بسياري مانند تب، مقاوم است. پوست بدن را خوشرنگ و گونه‌ها را سرخ و روده‌ها را از عفونت‌ها پاك مي‌كند (بخصوص در اطفال) و با اين خاصيت انسان را در مقابل بيماري تيفوئيد و ديفتري محافظت مي‌كند. اين بدبوي پر خاصيت، سنگ كليه را از بين مي‌برد و كرم‌هاي نازك شكم اطفال را نابود مي‌كند. سير، فلج و رعشه را معالجه مي‌كند و در درمان بي خوابي خيلي مفيد است.

مصرف سير براي بيماران مبتلا به مرض قند (ديابت) اثر شفا بخش داشته و قند خون را مي‌كاهد.سير، اثر سمي نيكوتيني كه از دود سيگار حاصل مي‌شود را برطرف مي‌كندو چنانچه معتادان به سيگار به علت نيكوتين دچار ناراحتي‌هاي هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سير احساس بهبودي مي‌كنند.البته زياده روي در مصرف سير، موجب سردرد و ضعف بينايي مي‌شود و بايد از مصرف بي رويه آن خودداري كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم