رنگدانه ميوه‌ها و سبزي‌ها معجون سلامت‌
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:31 PM | نویسنده : امید

يك متخصص تغذيه، ميوه‌ها و سبزي‌ها را از اركان اصلي تغذيه انسان دانست و گفت: اين گروه غذايي به دليل سرشار بودن از انواع ويتامين و عناصر معدني و دارا بودن فيبر‌‌هاي محلول و غيرمحلول در آب توصيه مي‌شوند. همچنين رنگدانه‌‌‌هاي موجود در ميوه‌ها و سبزي‌ها، معجون سلامت بشرند.

دكتر سيدعلي كشاورز در گفتگو با ايسنا گفت: ميوه‌ها و سبزي‌ها داراي ويتامين‌‌‌هاي C، گروه B غير از 12 B و پيش‌ساز ويتامين A هستند. همچنين عناصر معدني بويژه پتاسيم و منيزيم و به ميزان كمتر آهن و كلسيم در آنها وجود دارد. البته در سبزيجاتي نظير ريواس و اسفناج ، جذب آهن صورت نمي‌گيرد.عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: فيبر‌‌هاي محلول و غيرمحلول در آب موجود در ميوه‌ها، آب را جذب مدفوع مي‌كنند و در پيشگيري از يبوست موثرند. همچنين فيبر‌‌هاي محلول در آب، جذب كلسترول را در دستگاه گوارش كاهش داده و لذا در افراد با چربي و كلسترول بالا، استفاده از ميوه‌‌هايي مانند سيب توصيه مي‌شود.

اين متخصص تغذيه، امتياز بعدي ميوه و سبزي را رنگدانه‌‌هاي آنها برشمرد و گفت: امروزه ثابت شده است، اين رنگدانه‌ها در كاهش ابتلا به سرطان و بيماري‌‌هاي قلبي عروقي موثرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم