خواص درماني گلاب‌
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:55 AM | نویسنده : امید

گل سرخ گلابگيري داراي تانن، كوئرستيرن، اسيد گاليك، اسانس معطر و يك ماده رنگي است. گل سرخي كه از آن گلاب مي‌گيرند، مقوي قلب، معده، كبد و اعصاب بوده و براي قوه حافظه مفيد است و در بيماري‌هاي سل و اسهال‌هاي مزمن و گلو درد و سردرد و بيماري‌هاي اعصاب مورد استفاده قرار مي‌گيرد. طبيعت گلاب گرم است و بعضي از اقسام سرفه‌ها را درمان مي‌كند. گلاب ضداستفراغ بوده و در رفع خلط خوني موثر است. از ديگر خواص درماني گلاب و گل‌محمدي نيز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

نوشيدن و بوييدن گلاب براي درمان سر درد ناشي از استنشاق هواي كثيف و شنيدن جار و جنجال مفيد است. همچنين بوييدن گل محمدي، موجب آرامش و تمدد اعصاب مي‌شود و از استرس و فشارهاي رواني مي‌كاهد.

مصرف گلاب تهيه شده از گل محمدي را به بيماران قلبي توصيه مي‌كنيم.

از گل محمدي مربايي تهيه مي‌شود كه جهت خوردن در دوران نقاهت بسيار مقوي و مغذي بوده و غش و ضعف و بي‌هوشي را رفع مي‌كند.

برگ‌هاي گل محمدي را وقتي با قند نرم بسايند، خميري ساخته مي‌شود كه آن را «گل‌قند» گويند كه مسهلي بسيار قوي است.

روزانه نوشيدن دوغ مخلوط با كمي گلبرگ‌‌هاي گل‌محمدي براي تنظيم كار جهاز هاضمه بسيار نافع است.

جهت رفع بوي بد دهان كه ممكن است در اثر جمع شدن صفرا در معده با نشانه‌هايي نظير تلخي دهان، كمي اشتها و زردي چشم باشد، بهتر است از روش غرغره گلاب با قدري سركه استفاده كنيد.

از جوشانده گل محمدي، جهت التيام اورام چشم و شستشوي زخم‌ها استفاده مي‌شود.

خوردن گلاب از ميل جنسي مي‌كاهد، ولي در عوض براي رفع سردرد و تقويت اعصاب مفيد است.

اگر 100 گرم فشرده گلبرگ تازه گل گلاب را با 100 گرم روغن كنجد و يا روغن زيتون بجوشانيد از آن روغني باقي مي‌ماند كه مسكن التهاب معده بوده و در تسكين دردهاي موضعي اثر شفابخش دارد.

نكته:برخي از اسانس‌ها يا عرقيات گياهي به طور غيربهداشتي توليد مي‌شوند كه از نظر قيمت نسبت به محصولات بهداشتي تفاوتي آشكار دارند. لذا توصيه مي‌شود محصولاتي را خريداري كنيد كه داراي تاريخ توليد، انقضا، سري ساخت و پروانه بهداشت باشند، چرا كه اين گونه محصولات با نظارت وزارت بهداشت و طي آزمايشات كامل، پاستوريزه شده و به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم