كم‌خواب‌ها كاهو بخورند
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:54 AM | نویسنده : امید

پزشكان معتقدند مصرف كاهو در درمان بي‌خوابي، تپش قلب و آرامش اعصاب تاثير فوق‌العاده دارد.

كاهو، ملين، ضداسپاسم، خلط‌آور، آرام‌بخش، ضددرد، مدر و اشتهاآور است.

كمك به پيشگيري از يبوست و سرطان‌هاي دستگاه گوارش و كاهش ريسك بيماري‌هاي قلبي عروقي از خاصيت‌هاي اين برگ‌هاي سبز خوشرنگ است.

كاهو سرشار از ويتامين‌هاي آ. ب. ث. و داراي آهن، كلسيم، فسفر، منيزيم، يد، منگنز، روي و سديم است.

پزشكان همچنين مي‌گويند كساني كه دلهره و تشويش دارند، از مصرف كاهو غفلت نكنند.

همچنين افراد چاق براي كاهش وزن مي‌توانند قبل از خوردن غذا به ميزان دلخواه كاهو مصرف كنند.

نكته مهمي كه بايد در هنگام خريد كاهو به خاطر داشته باشيد آن است كه به هيچ عنوان كاهوهايي را كه نرم و داراي لكه‌هاي قهوه‌اي رنگ هستند خريداري نكنيد. برگ‌ها بايد ترد و محكم و داراي رنگ سبز شفاف باشند.

بسياري از ما به محض خريدن كاهو، آنها را شسته شده، در يخچال مي‌گذاريم، در حالي كه توصيه مي‌شود كاهو به شكل نشسته و پيچيده شده در كاغذ و در يك كيسه پلاستيكي به مدت 5 تا 6 روز نگهداري شود؛ اما در هر بار مصرف آنها را كاملا شستشو داده و ضدعفوني كنيد، آنگاه در سالاد ريخته و از خواص بي‌نظير آن بهره ببريد.

اما نكته مهم ديگري كه بايد در هنگام مصرف اين سبزي به خاطر داشته باشيد، آن است كه برگ‌هاي خرد شده كاهو را در معرض هوا قرار ندهيد، زيرا هم تردي آن كاهش پيدا مي‌كند و هم ارزش تغذيه‌اي آن پايين مي‌رود.

شما هم هنگام خوردن كاهو و يا تهيه سالاد، بيشتر برگ‌هاي داخلي آن را استفاده مي‌كنيد؟ جالب است بدانيد كه برگ‌هاي بيروني اين سبزي، ارزش تغذيه‌اي بيشتري دارند در حالي كه اكثر ما برگ‌هاي كوچك و زرد داخلي را ترجيح مي‌دهيم. اما خوب است بدانيد چون برگ‌هاي بيروني بيشتر در معرض نور آفتاب قرار مي‌گيرند و سبزتر مي‌شوند، ساخت‌وساز در اين برگ‌ها افزايش يافته، در نتيجه ارزش تغذيه‌اي آنها بالاتر است. پس از اين به بعد، اول برگ‌هاي سبزتر را ميل كنيد و سپس سراغ برگ‌هاي داخلي‌تر برويد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم