تاثير نارگيل بر تقويب هوش و حافظه‌
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:49 AM | نویسنده : امید

مصرف نارگيل موجب دفع سنگ كليه و تقويت هوش و حافظه مي‌شود و در درمان بسياري از بيماري‌ها مثل اسهال خوني، بواسير و ناراحتي‌هاي كبدي مفيد است.

به گزارش ايسنا،‌نارگيل با نام علمي (Coeos nucifera) گياهي است كه در حدود سه هزار سال پيش در جنوب آسيا كشت مي‌شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگيل در تمام مناطق استوايي وجود دارد. مردم اقيانوس آرام از تمام قسمت‌هاي اين درخت استفاده كرده و آن را به عنوان يك غذاي اصلي مصرف مي‌كنند.

ميوه نارگيل كروي شكل بوده، قسمت خارجي آن ضخيم و سفت و متشكل از الياف نباتي و داخل آن صاف و سخت است. درخت آن در هر سال حدود 50 عدد نارگيل مي‌دهد كه پيش از رسيدن، مقدار بيشتري شير دارد ولي به تدريج مقدار آن كاهش مي‌يابد.

گوشت اين ميوه داراي آنزيم‌هاي مختلف انورتين، اكسيداز و كاتالاز است و در شير آن اسيدهاي آمينه مختلف وجود دارد. گوشت سفيد نارگيل از نظر طب قديم ايران گرم و خشك بوده و شير آن كمي گرم و مرطوب است.

نارگيل به دليل داشتن چربي زياد و مواد مغذي، چاق‌كننده است و حرارت داخلي بدن را افزايش مي‌دهد. همچنين براي خوشبو كردن دهان، درمان ضعف كبد، افزايش ادرار، رفع درد مثانه، سنگ كليه، كمردرد، معالجه پوستي و مداواي زخم‌هاي بدن مفيد است.

ريشه درخت نارگيل براي ناراحتي‌هاي كبدي مانند يرقان مفيد است و دم كرده آن اسهال خوني را برطرف مي‌سازد. شير اين ميوه ضد سم است و براي برطرف كردن آب‌آوردگي از آن استفاده مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم