فقط با سيب روي ترازو برويد
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:46 AM | نویسنده : امید

نتايج آخرين تحقيقات انجام شده در دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا نشان داد كه مصرف روزانه‌ يك سيب ميزان كالري را تا 190 كيلو كاهش مي‌دهد و همين عامل كاهش مصرف غذا را در بر دارد.

به گزارش ايسنا، طبق يافته‌هاي پژوهشگران دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا ؛ سيب داراي خواص شگفت‌آوري براي كنترل وزن است.

آخرين تحقيقات انجام شده در دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا نشان داد كه مصرف روزانه‌ يك سيب ميزان كالري را تا 190 كيلو كاهش مي‌دهد و همين عامل كاهش مصرف غذا را در بر دارد.

در اين زمينه يك دوره‌ مطالعاتي پنج هفته‌اي در آزمايشگاه روي 59 زن و مردي كه وزن متعادلي داشتند انجام شد. در طول اين دوره بعضي از افراد شركت‌كننده از مصرف سيب منع شدند و بعضي ديگر فرآورده‌هاي متنوع سيب را مصرف كردند از قبيل يك و نيم سيب پوست كنده و قاچ شده كه حدود 125 كالري داشت، سس سيب (كه داراي ميزان كالري مساوي با سيب خام است) و آب سيب كه گاهي اوقات حاوي فيبر و گاهي اوقات بدون فيبر بود و قبل از غذا مصرف مي‌شدند. همچنين در مدت زمان تقريبي 15 دقيقه‌اي، صبحانه يا ناهار كه شامل خوراك پنير و سس گوجه بود به داوطلبان داده مي‌شد.

در پايان مشخص شد كساني كه يك سيب قبل از غذا مصرف كردند، 187 كيلو كالري كمتر از كساني كه ديگر محصولات سيب را خورده بودند و يا اصلا سيب نخوردند، غذا خورده‌اند.

همچنين پروفسور باربارا رولز، متخصص علوم غذايي دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا، گفت: روش مصرف غذاهاي كم‌كالري مانند سوپ و سالاد و سبزيجات قبل از غذا در جلوگيري از پرخوري موثر است.

وي افزود: تفاوت ميزان كالري مصرف شده بعد از خوردن سيب خام و يا ديگر محصولات آن به اين صورت قابل توضيح است كه نه‌تنها ميزان كالري را كاهش مي‌يابد، بلكه احساس سيري در فرد ايجاد مي‌كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم