عسل شفابخش‌
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:34 AM | نویسنده : امید

محققان به تازگي دريافته‌اند ماليدن عسل روي زخم افراد ديابتي مي‌تواند از قطع شدن عضو عفوني شده جلوگيري كند. اين تنها يكي از خواص اين ماده طبيعي شفابخش است.
عسل تركيبي از قندها (فروكتوز و گلوكوز و...)، ويتامين‌هاي ب6، ث، تيامين، نياسين، ريبوفلاوين، اسيد پانتوتنيك، كلسيم، مس، آهن، منيزيم، منگنز، فسفر، پتاسيم، سديم و روي است
اين معجون تندرستي داراي آنتي‌اكسيدان‌هاي زيادي است و در قرآن كريم هم از آن به عنوان ماده‌اي شفابخش براي درمان بيماري‌ها ياد شده است.


عسل بر ضد ميكروب‌ها

عسل به علت كم بودن رطوبت و فعاليت آب آن، مانع رشد قارچ و به خصوص باكتري‌ها مي‌شود. جالب اينجاست كه حتي در صورت رقيق شدن عسل با آب، به دليل وجود آنزيم گلوكوز اكسيداز؛ پراكسيد هيدروژن آزاد شده و اثر ضدميكروبي عسل از بين نمي‌رود.


بر اساس مطالعه‌اي عسل جهت درمان عفونت پوستي بعد از سزارين يا هيستركتومي هم به كار رفته و باعث بهبود سريعتر و عوارض كمتري شده. در حالي كه دانشمندان هنوز در مورد خواص درماني عسل در حال بررسي و تحقيق هستند، برخي از شركت‌ها، در حال ساختن تيوپ‌هايي محتوي عسل استريل شده و باندهاي آغشته به عسل استريل شده براي كاربرد عسل در مداواي زخم‌ها هستند. البته محققان هشدار مي‌دهند مردم براي مداواي زخم خود از مغازه‌ها عسل نخرند چون قرار گرفتن در دماي گرم و نامناسب، خواص ضدباكتري آن را احتمالا از بين برده و اين افراد بايد تحت مداواي پزشك متخصص قرار گيرند.



درمان گرفتگي رگ‌هاي خوني‌

مصرف روزانه 4 قاشق عسل از گرفتگي رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌كند. به گفته محققان در نشست سالانه انجمن شيميدانان آمريكا، كسي كه روزانه 4 قاشق عسل مصرف كند، از خواص آنتي‌اكسيداني عسل بيشتر بهره خواهد برد. آنتي‌اكسيدان ماده‌اي است كه از بافت‌هاي بدن در مقابل راديكال‌هاي آزاد محافظت كرده و از گرفتگي رگ‌هاي خوني جلوگيري مي‌كند.



داروي زخم‌معده‌

عسل به دليل غلظت بالايش مي‌تواند در معده با اسيد مخلوط شده و غلظت آن را كم كند. در ضمن گروهي از محققان متوجه شدند كه عسل خاصيت ضد باكتريايي دارد.



درمان آلرژي‌

تحقيقات نشان داده استفاده از عسلي كه از گل‌هاي يك منطقه تهيه شده مي‌تواند آلرژي فصلي (كه در اثر گرده گياهان ايجاد مي‌شود) را در ساكنين آن منطقه درمان كند. محققان علت را به وجود گرده‌هاي گل در عسل نسبت مي‌دهند. در ضمن به تجربه مشخص شده كه خوردن مخلوط ليمو ترش و عسل در آب ولرم مي‌تواند به تسكين گلودرد و كاهش التهاب آن كمك كند.



عليه سرطان‌

با توجه به نتايج به دست آمده از تحقيقات عسل داراي ماده آنتي‌اكسيداني به نام پلي فنول است كه مي‌تواند به پيشگيري از تخريب بافت كولون (كوليت) كمك كند.


در ضمن اين ماده جمعيت باكتري‌هاي مفيد روده را هم زياد كرده و به اين وسيله موجب تقويت سيستم ايمني بدن، كمك به هضم، كاهش كلسترول و پيشگيري از سرطان روده بزرگ مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم