چاي زنجبيل را از دست ندهيد
تاريخ : سه شنبه 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:33 AM | نویسنده : امید

زنجبيل از قديم‌الايام مورد مصرف مردم ايران، هند و چين بوده است. اين گياه همراه با گياهان ديگر به عنوان تقويت كننده معده و بدن به كار مي‌رود.
زنجبيل ضد نفخ است و پزشكان چيني بتازگي كشف كرده‌اند شربت زنجبيل بهترين دارو براي معالجه زخم معده است.مصرف زنجبيل تازه در بدن توليد گرما مي‌كند و بدين وسيله مواد سمي و زايد بدن را به صورت عرق از بدن خارج مي‌كند. همچنين براي عقب افتادن سيكل قاعدگي خانم‌ها مفيد است.زنجبيل بهترين داروي سرماخوردگي و گلو درد است.


اگر حس كرديد دچار سرماخوردگي شده‌ايد، چند بار چاي زنجبيل بنوشيد و اگر گلو درد داريد، علاوه بر نوشيدن چاي زنجبيل، با‌ آن غرغره كنيد.زنجبيل را حتي براي كمپرس مي‌توان استفاده كرد كه سموم بدن را خارج مي‌كند.


براي اين منظور ابتدا چاي زنجبيل را درست كنيد و دستمالي را با‌آن آغشته و آب اضافي آن را فشار داده و در محل زخم يا درد بگذاريد.شربت زنجبيل براي زخم معده بسيار مفيد است. مبتلايان به زخم معده بايد هر روز قبل از غذا يك قاشق چايخوري از اين شربت را همراه با كمي آب بنوشند، زخم معده آنها پس از مدتي التيام مي‌يابد.



طرز تهيه چاي زنجبيل‌

يك قاشق چايخوري پودر خشك زنجبيل يا دو قاشق چايخوري زنجبيل رنده شده تازه را داخل قوري ريخته، روي آن آب جوش بريزيد و 5 دقيقه آن را با حرارت ملايم دم كنيد. سپس آن را با عسل شيرين كنيد و بنوشيد.


توجه داشته باشيد چاي زنجبيل هر قدر بيشتر بماند و دم بكشد، تندتر مي‌شود. حتي مي‌توان چاي زنجبيل را بعد از سرد شدن در يخچال گذاشت و خنك كرد و ماننديك نوشابه سرد استفاده كرد.براي تهيه شربت زنجبيل، يك قسمت زنجبيل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط كرده و در شيشه دربسته در يخچال نگهداري كنيد و هر موقع خواستيد ميل كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم